Pers

Rechtstreeks naar inhoud gaan

Bericht

Vochtwater

• Spoonder | 04-05-2005 16:24 | 21 reacties

Kan iemand mij vertellen, die achter een Heildelberg sm 52 staat (model vanaf 1999). Wat voor vochtwater hij/zij gebruikt. Graag ook de toevoegingen erbij. We hebben al zeer veel soorten vochtwater uitgetest, maar nog geen is optimaal. We draaien niet met gekoelde inktrollen. De stabiliteit is bij ons nog al het probleem. Hij schommelt nogal bij het opstarten van de pers, en dan spreken we echt van 400 vel. Graag reactie van drukkers:) Bedankt alvast. Met een vriendelijke groet,

Reageer op dit bericht

Reacties

• Daan | 04-05-2005 16:47

Wat voor water gebruik je? Osmose of leidingwater? Hoe oud zijn je inkt/vochtrollen? Hoeveel graden shore zijn je inkt/vochtrollen? Waar reinig je jou inkt/vochtrollen mee? Draai je in of uit contact? En ik mag aannemen dat je rollen goed staan afgesteld. Zoals je ziet zijn er een hele hoop factoren die een ROL kunnen spelen en dus ook nadelig kunnen be

• OPTA | 04-05-2005 19:21

Quote** Mail me anders even over deze zaken en dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen. daan.hees@tomsbv.nl www.tomsbv.nl *** einde Quote. Wat je zakelijk voor em kan betekenen??, sjonge , jonge.

• Daan | 05-05-2005 11:36

Ja OPTA, dat zie je goed, dat heet "helpen" of proberen te helpen waar mogelijk ;-)

• Spoonder | 06-05-2005 12:28

Opta ik ben het met je eens. Nogmaals ik vraag om ervaringingen wan drukkers achter een speedmaster 52. Dus als iemand er achter staat, wil die mij svp vertellen met wat voor vochtwater hij/zij gebruikt(en of het goed stabiel vochtwater is). Wij gebruiken demi-water met toevoeging sunfount 480. alcohol op 5/6 procent mvg

• Spoonder | 06-05-2005 12:30

pardon osmose water ipv demi-water.

• Frans | 06-05-2005 16:44

Je kan er eigenlijk niets aan doen. Dit is normaal bij een machine van dit type. De eerste 10 mlj. druks zijn ze prima maar daarna worden ze zeer onstabiel en moet alles zeer precies afgesteld zijn en worden om een enigzins aanvaardbare drukkwaliteit te verkrijgen

• joep | 06-05-2005 18:30

Wij hebben zeer goede ervaringen met Vegra blauw 3300 dit is zeer stabiel, draaien hier al jaren mee nooit schommelingen, etc. alcohol 6%.Perfect spul.

• OPTA | 09-05-2005 08:59

Quote* Opta ik ben het met je eens. *Einde quote Dank u, dank u :-)

• willem | 10-05-2005 13:24

probeer eens een middel zonder alcohol,want je hebt een temp.probleem, zonder alcohol wordt het wat stabieler.

• Henk de Goede | 13-05-2005 12:51

Jullie probleem kan veel oorzaken hebben. -Conditie inkt-vochtrollen? zijn ze niet verglaasd, of glad? -Afstelling inkt/vocht rollen; volgens schema? -Wat is de temperatuur van je vochtwater? In Technotrans/ Royse: Moet +/- 8.5 graden Celcius zijn. -Alcohol % ? 8-12 % -Hoe vaak wordt vochtwater verversd? Als problemen, probeer het eens wekelijks te vervangen. -Hoe is de conditie van de stalen walsen in je vochtwerk? Ik ken gevallen dat deze vervangen moesten worden bij speedmasters. Vraag advies bij je pers leverancier. Groeten, Henk

• Marc Rosiers | 13-05-2005 17:13

Wat een verhalen weer! Beste, als je onstabiliteit hebt die zelfs zo gaat dat je eerst 400 omwentelingen nog niet eens goed stabiel op kleur komen, of dat je geen breedte hebt in drukken tussen vochtwater en inkt. Geloof me vrij, deze oorzaak is enkel te vinden op de oppervlakte van je rollen. Een goede, en ik zeg wel degelijk een goede, regeneratie van de rollen kan zeker al wonderen doen. Volgende, het is inderdaad zo dat de HB52persen wat moeilijker zijn om alcoholvrij te draaien, dit is inderdaad het geval met de persjes van voor ik dacht 1998-2000. Maar anders kan het ook nog zijn dat je je kenlijnen wat moet verhogen, d.i. je vochtsnelheid ten op zichte van de perssnelheid. Kan zijn dat je daar in de aanvangsnelheid een dipje hebt zitten! Toevoegmiddel uiterst geschikt op dit moment voor ipa vrij of reducerend op HB52 is Anchor 3560, Starfount 5200, Acedin dp 426B, Fuji free fount 1214. Als je een van deze produkten hebt geprobeerd en het is niet gelukt, dan beweer ik dat het ofwel aan de drukker ligt, het wasmiddel (meeste A3 tegenwoordig hebben geen inktoplossend vermogen meer, met alle gevolgen vandien) of slechte afstellingen van je pers, onder-/overdosering van je toevoegmiddel, of als laatste slecht uitontwikkelen in de pre press van je niet beelddeel. Echt waar meerdere drukkers zijn U voor gegaan. Je kunt hierover zeker goede inlichtingen bekomen bij Wifac-Howgraphic, Tetterode, ManRolandNL of Beijersbergen. Indien U een lijst wil van HB52 drukkers kan u deze bij me opvragen, ervaringen genoeg.

• Henry | 18-05-2005 06:30

Speedmaster 74-DI 4% Pressmax 10% IPA demi water geen problemen, water elke week ververst of 100.000 vel, wat er eerder komt.

• spoonder | 18-05-2005 12:08

Bedankt al voor de veele reacties. De reden waarom wij nu problemen met het vochtwater hebben. Is omdat onze oude vochtleverancier het toevoegingsmiddel niet meer leverd. Daarom zijn wij daar nu een vervanger voor aan het zoeken. De conditie van de inkt/vochtrollen zijn goed. Dit jaar zijn er nieuwe rollen in gegaan. De afstelling van de rollen staan afgesteld zoals in het machineboek staat. De pers/vocht snelheid zou ik moeten na kijken(is dit verstelbaar bij deze pers?). Ik zou zeer graag een lijst van je willen ontvangen van de HB52 Drukkers. Mijn mail is: bojochemer@hotmail.com Bedankt alvast! Met een vriendelijke groet,

• Spoonder | 20-05-2005 19:14

Best Marc Rosiers. Ik wil graag anoniem blijven omdat ik zelf niet de productieleider ben. En probeer daarom door dit forum informatie te winnen, zonder daarvoor gelijk vertegenwoordigers over de stoep te krijgen. Als ik zeer nuttige informatie heb zal ik dit zeker door laten spelen naar mijn productieleider. De lijst van HB52 Drukkers zou ik echt zeer graag willen ontvangen. Vooral Anchor 3560 trekt mijn aandacht. Ik moet wel met punten komen, om mijn productieleider te kunnen overtuigen. Mijn mail is: bojochemer@hotmail.com Met een vriendelijke groet,

• drukkertje | 23-05-2005 20:48

.... het eerste wat mij te binnenschiet als ik dit lees is: het lijkt wel of ze met polyester platen werken zoals die van Mitsubishi, tja, dan heb je een stabiliteits probleempje ja!

• DrukDruk | 28-05-2005 19:06

Al eens Combifix geprobeert ?

• dennis de drukker | 31-05-2005 00:00

ik heb gedrukt in de meest waanzinige omstandigheden met en zonder toevoeging in de ijs kou en in 39c rotatie en vellen roland en heidelberg groot en klein en weet nu dat het belangrijkste is dat je een goede afstelling hebt net zo belangrijk als de staat van de (opdraag)rollen regenereren is zeker een goede optie als dat nog kan want ze kunnen ook gewoon op zijn er komt bv kanvas door het rubber in dat geval kun je ze opnieuw laten bekleden al dat theoretische gelul dit middel dat middel goeie en goed afgestelde rollen heb je nodig daarna ph spul of alkhol

• Jan S | 13-06-2005 10:54

• jeroen | 07-08-2005 19:32

probeer eens vochtwater toevoeging acadin d is van avisol en de alcohol precentage 0p 6% het is wel belangrijk wekelijks je vochtrollen te controleren en afstellen

• powerprinter | 27-12-2005 21:23

Denis de drukker heeft groot gelijk. Ik sta normaal aan de 74, maar onder de verlofperiode moet ik al eens op de 52 drukken. Mijn collega was al 3 maanden aan het mekkeren over zijn machine die niet stabiel drukte en het feit dat hij soms naar 70 tot 80 procent water moest gaan. De eerste dag van zijn verlof heb ik al zijn rollen uitgebouwd, proper gemaakt, ingebouwd en afgesteld en daarna 2 keer een beurt gegeven met bottcher gel. Ik heb het hele vochtcircuit proper gemaakt en heel de boel met een systeemreiniger gereinigd. De dag daarop ben ik beginnen drukken met vocht op 25 procent en ben in de loop van de dag naar 30 procent moeten gaan. De rest van die 2 weken heb ik perfect werk afgeleverd. En jawel, er is maar

• VAN MARION | 02-08-2006 18:06

hallo kijk eens op www.bousfield.net

Het Trefpunt is nadrukkelijk niet bedoeld voor commerciële boodschappen, personeelsadvertenties, sollicitaties etc. Discussies met grof taalgebruik worden indien de redactie dat noodzakelijk acht direct verwijderd. Pers aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor reacties op het Trefpunt.

Reageren

captcha

Prikbord

Aangeboden

aangeboden horizon vergaarmachine-2 torens mc8a - mc8-vouwen/nieten spf-10-trimmer fc-10-uitvoerbandt...

Lees meer...

Gevraagd

Wij zoeken nog een snijmachine met een snijbreedte van ca. 50 cm. Aanbiedingen met opgave van merk/ty...

Lees meer...

Aangeboden

Ponsapparaat voor de GTO 52, voor films en platen. T.e.a.b.

Lees meer...

Gevraagd

Heeft iemand toevallig nog een pak (of aangebroken pak) negatieve offsetplaten liggen waar die niks m...

Lees meer...

Nieuwsbrief

Uitgeverij Compres 3de Binnenvestgracht 23 RS 2312 NR Leiden Postbus 55 2300 AB Leiden T (071) 516 15 15 info@uitgeverijcompres.nl

Colofon