Pers

Rechtstreeks naar inhoud gaan

Bericht

Post-it-lijmlaag aanbrengen

• Devos Jef | nieuw-grafiek | 19-08-2010 08:50 | 5 reacties

Hoe kan je een post-it-lijmlaag drukken ? met welke lijm ? met welk druksysteem ? heb je er speciale clichés nodig ? met welke machine kan het ? Is het eenvoudig af te werken ?

Reageer op dit bericht

Reacties

• Bas | 19-08-2010 15:06

Het antwoord kan ik je helaas niet geven.
    Maar pas wel op dat je geen rotzooi aan laat smeren, als ik zie hoeveel rotzooi nep post-its ik hier op m'n bureau heb, sommigen (van niet de kleinste drukwerk intermediairs) vallen binnen 1 uur al van m'n laatje af.
    Gaat toch niets boven der orginal postit

• Patrick | 19-08-2010 16:13

Ben geen belanghebbende van het bedrijf maar heb wel ervaring met ze. fleQs in Drachten (en volgens mij Almere) zijn producent van deze bloks.
    www.fleqs.com

• Frankt | Drukkerij | 19-08-2010 16:28

Hallo drukkers!
    Zijn er al mensen die ervaring hebben met de nieuwe BCS Novaboard inkten van FlintGroup.(Tetterode) Wij zijn bezig de oude K&E inkten op te maken, maar hikken tegen de overstap aan. Je zou met een dunnere inktlaag kunnen volstaan om dezelfde kleur te halen.

• MagDa | 22-08-2010 11:28

Het blijft een moeilijke opgave. Je zou kunnen werken met een 'silicone release coating' als basis en daar overheen een 'gumming glue'.
    Deze moeten wel goed op elkaar zijn afgestemd. Indien dat niet zo is, dan zou het kunnen voorkomen dat je gewoon verlijmd hebt en dan is van release al helemaal geen sprake meer. Dus best te rade gaan bij een fabrikant die zowel lijm als lak produceert.

• Kris | 03-09-2010 16:33

Hallo Jef,

Ben je hier al verder mee gekomen?
    Ik namelijk opzoek naar een drukker die lijnmlagen kan drukken, zoals bij de Post-it's

Groet, Kris

Het Trefpunt is nadrukkelijk niet bedoeld voor commerciële boodschappen, personeelsadvertenties, sollicitaties etc. Discussies met grof taalgebruik worden indien de redactie dat noodzakelijk acht direct verwijderd. Pers aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor reacties op het Trefpunt.

Reageren

captcha

Prikbord

Aangeboden

aangeboden horizon vergaarmachine-2 torens mc8a - mc8-vouwen/nieten spf-10-trimmer fc-10-uitvoerbandt...

Lees meer...

Gevraagd

Wij zoeken nog een snijmachine met een snijbreedte van ca. 50 cm. Aanbiedingen met opgave van merk/ty...

Lees meer...

Aangeboden

Ponsapparaat voor de GTO 52, voor films en platen. T.e.a.b.

Lees meer...

Gevraagd

Heeft iemand toevallig nog een pak (of aangebroken pak) negatieve offsetplaten liggen waar die niks m...

Lees meer...

Nieuwsbrief

Uitgeverij Compres 3de Binnenvestgracht 23 RS 2312 NR Leiden Postbus 55 2300 AB Leiden T (071) 516 15 15 info@uitgeverijcompres.nl

Colofon