Pers

Rechtstreeks naar inhoud gaan

Bericht

prijsstijgingen jap

• Roel | 06-09-2010 10:07 | 12 reacties

Hebben we echt geen keuze om prijsstijgingen toe te laten? Die grote Japanse groep verhoogt alweer de prijs en dat terwijl de service alleen maar daalt. Prijs voor wasmiddelen, lakken, siliconen stijgen en ik vraag me af of dit een algemene trend is in de markt.
    Als ik al voor technische ondersteuning bel, zit de raadgever meestal in Oostenrijk. Hoe gaan jullie om met deze prijsstijgingen. BTW: ik ben NIET benieuwd naar aanbiedingen of nieuwe leveranciers. WEL naar ervaringen bij dit soort verhogingen.

Reageer op dit bericht

Reacties

• jip | 06-09-2010 13:17

om welke jap gaat het,
    wij hebben alles van een duitse leverancier.
    service is perfect en prijzen zijn stabiel

• Henk | 06-09-2010 20:34

@jip:
    Anchor, Pressmax, Wifac Starcollection, DS en Fuji is allemaal hetzelfde en Roel noemt dit de "Jap".

@Roel: Maak afspraken voor een jaar en bespreek elk jaar deze prijzen en de producten, dan kom je niet voor verrassingen te staan.

• Robert | 07-09-2010 07:59

Wellicht aansluiten bij een (inkoop) groep, samen sta je sterker. Denk bv aan Dravik, Pica of Amara. Er zijn er nog wel een paar dacht ik.

• marc rosiers | Fujifilm | 09-09-2010 17:23

Beste Roel,
    daar uw opmerking duidelijk over mij gaat, wil ik vragen dat u me belt! Steeds bereikbaar, ook in Oostenrijk!!
    Er is mij geen enkele relatie bekend die niet van mijn techische service gebruik kan maken! Ten allen tijdein te plannen!
    Verder, uw frustratie over de prijsstijging zal ik hier op het forum niet voeren, hierover graag in gesprek als u met belt, nummer heeft u zo te lezen zeker.
    Marc

• Jan Bossaert / Fujifilm | Fujifilm | 10-09-2010 08:08

Beste Roel,
    Als collega en technieker voor België vind ik uw uitval naar Mark totaal onrechtvaardig.Zoals u weet was hij voor de overname in dienst van Solco. Die naam had en heeft nog steeds een hoog aanzien verworven in de Benelux en daarbuiten."Eerst service en dan volgt de verkoop wel"ligt nog steeds aan de basis van het succes want we zijn allemaal druktechniekers.Deze filosofie viel bijzonder in de smaak van Japan vandaar hun voorkeur voor de overname van Solco als bedrijf.
    Het feit dat Mark ook in Oostenrijk zijn kennis deelt is een bewijs dat hij er tijd voor heeft daar de producten van fujifilm
    tot de beste van de wereld behoren.
    En tot slot een beetje Europees denken ...toch ?
    mvg
    Jan

• top Graphics | top Graphics | 10-09-2010 18:15

Top Graphics te Raamsdonksveer. Tel no. 0162-677444 verhoogd zijn prijzen niet en verkoopt bijna alle merken chemicaliën en uit voorraad. Probleem opgelost!

• Louis | 10-09-2010 19:02

Top Graphics ga ja schamen met deze opmerkingen, je wilt je toch niet vergelijken zeker qua kennis met Fuji Film,
    En dat jullie niet verhogen wil totaal niks zeggen waarschijnlijk waren jullie al te duur.
    Beetje zielig vind ik je reaktie hierboven.
    Trouwens ik ken Marc Rosiers al jaren en als er een voor zijn bedrijf en produkt staat is hij het wel
    dus hij verdiend deze opmerkingen niet.

• jeroen | 14-09-2010 09:09

Top Graphics en kennis? Laat me niet lachen!!

• tom | 14-09-2010 09:48

Marc is een goeie gast. Helemaal mee eens.
    Wordt Solco in België nu niet verdeeld door manroland onder een ander merk?

• Peter | 16-09-2010 12:25

Voor Solco kun je ook terecht op www.vochtwater.nl Gewoon even Googlen...

• Roel | 16-09-2010 22:32

Wie de schoen past, trekke hem aan. Is eigenlijk mijn eerste respons. Anderzijds mijn excuses aan M, want het was niet mijn bedoeling jou/hem te viseren in dit forum.
    Mijn bedoeling was eigenlijk een discussie over hoe te reageren bij prijsverhogingen in het algemeen, maar vooralsnog zag ik geen reacties hierop. Nieuw reacties misschien?

• marc rosiers | Fujifilm | 17-09-2010 22:29

Beste Roel,
    ik heb express deze week gewacht en gehoopt dat je me zou bellen! Eerst dacht ik, dan zet ik nog een laatste bericht met de melding dat het je blijkbaar niet zo zwaar hebt met die prijsstijgingen, maar nu zie ik net dat je weer een bericht hebt geplaatst. Bedankt voor die excuses trouwens maar is niet nodig hoor.
    Om op je laatste bericht te antwoorden ivm hoe te reageren hierop , om het op zijn Belgisch te zeggen ; GEWOON BELLEN DUS! Dan kan je, denk ik, met elke leverancier die prijsverhogingen doorvoerd, rond de tafel, of in discussie en dan juist ervaren waarom men dit moest doen, of soms kan een klant ons overtuigen dat we het beter niet doen!. Oftewel het is een samenwerking tussen beide partijen en nooit echt eenzijdig, al begrijp ik dat je dit blijkbaar zo kan ervaren.
    Spijtig genoeg Roel, vertrek ik nu Zondag weer naar Oostenrijk om de drukkerijgroepen daar weer heel de week te ondersteunen, maar ook dan ben ik telefonisch te bereiken, met vriendelijke groet, Marc

Het Trefpunt is nadrukkelijk niet bedoeld voor commerciële boodschappen, personeelsadvertenties, sollicitaties etc. Discussies met grof taalgebruik worden indien de redactie dat noodzakelijk acht direct verwijderd. Pers aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor reacties op het Trefpunt.

Reageren

captcha

Prikbord

Aangeboden

aangeboden horizon vergaarmachine-2 torens mc8a - mc8-vouwen/nieten spf-10-trimmer fc-10-uitvoerbandt...

Lees meer...

Gevraagd

Wij zoeken nog een snijmachine met een snijbreedte van ca. 50 cm. Aanbiedingen met opgave van merk/ty...

Lees meer...

Aangeboden

Ponsapparaat voor de GTO 52, voor films en platen. T.e.a.b.

Lees meer...

Gevraagd

Heeft iemand toevallig nog een pak (of aangebroken pak) negatieve offsetplaten liggen waar die niks m...

Lees meer...

Nieuwsbrief

Uitgeverij Compres 3de Binnenvestgracht 23 RS 2312 NR Leiden Postbus 55 2300 AB Leiden T (071) 516 15 15 info@uitgeverijcompres.nl

Colofon