Pers

Rechtstreeks naar inhoud gaan

Bericht

Re: Re: regelmatige s

• Bianco | 25-03-2003 11:23 | 4 reacties

Erg fijn al deze reacties, maar ondertussen zal het wel bekend zijn, dat, aangezien het probleem al sinds jaar en dag bestaat, dat we inderdaad alle mogelijkheden al hebben geprobeerd. Rollen afstellen, nieuwe rollen in inktwerk, andere rubberdoeken nieuw vochtwater andere toevoegingen, enz enz... We zijn zelfs met andere rasterliniatuur gaan werken. Niets helpt, vandaar de vraag. En om dan zo'n leuke kant nog wal rakende discussie op te starten is leuk, maar maak daar dan een aparte discussie voor aan. Ondertussen heb ik nog geen opbouwende opmerkingen gehoord.

Reageer op dit bericht

Reacties

• Bernard van Stegeren | 25-03-2003 12:59

Hoi Bianco, Wat je niet vermeld is hoe de strepen eruit zien, en op welke afstand de strepen van elkaar zitten. Sommige strepen hebben een specifieke afstand. Op deze manier kan je geen goede oplossing aandragen. Zou je de strepen willen opmeten vanaf de voorkant van het vel en de onderlinge afstand van elkaar (of heb je maar

• Robert (Praktijkoplei | 25-03-2003 16:36

Hoi Bianco, Sorry van het fiasco van de reply's. Ik heb nog wel verder gedacht aan je probleem, en vroeg me het volgende af: Zit er in je opdraagrollen misschien zijdelings wat speling? GreetZ, Robert.

• bianco | 01-04-2003 20:56

De strepen zitten op 14 cm van de cap, in cyaan, het zijn ongeveer 6 strepen, met een dikte van 5 mm, en een tussenruimte van 5 mm. We drukken blanket to blanket, en het enige wat mij is opgevallen is dat deze afstand hetzelfde is als de afstand van de inktrollen vanaf de plaatcap. Op dat moment denk ik dat de inktopdraagrollen een of andere tik krijgen waardoor er strepen ontstaan,het lijkt me dus het afvoeren van de spanning die ontstaat als de twee rubberdoekcaps elkaar raken... lichter afstellen en dergelijke is al geprobeerd. Wat verder nog opvalt is dat het in Foto's waar weinig cyaan inzit minder wordt.

• Bernard van Stegeren | 09-04-2003 08:22

Hoi Bianco, Het lijkt erop dat je een probleem hebt met je lagers van je inktopdraagrollen. Soms gebeurt het als de lagers warm worden dat de lagers spelling krijgen, waardoor strepen kunnen ontstaan. Een andere vraag: Kan je de plaat cilinder verdraaien, zodat je een andere drukaanvang krijgt? Zo ja, dan zou ik dat proberen om te zien of de strepen meegaan. Als de strepen meegaan hoef je het niet in de aandrijving te zoeken, maar in je inktwerk. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Ik lees je bericht wel weer. Groeten, Bernard

Het Trefpunt is nadrukkelijk niet bedoeld voor commerciële boodschappen, personeelsadvertenties, sollicitaties etc. Discussies met grof taalgebruik worden indien de redactie dat noodzakelijk acht direct verwijderd. Pers aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor reacties op het Trefpunt.

Reageren

captcha

Prikbord

Aangeboden

aangeboden horizon vergaarmachine-2 torens mc8a - mc8-vouwen/nieten spf-10-trimmer fc-10-uitvoerbandt...

Lees meer...

Gevraagd

Wij zoeken nog een snijmachine met een snijbreedte van ca. 50 cm. Aanbiedingen met opgave van merk/ty...

Lees meer...

Aangeboden

Ponsapparaat voor de GTO 52, voor films en platen. T.e.a.b.

Lees meer...

Gevraagd

Heeft iemand toevallig nog een pak (of aangebroken pak) negatieve offsetplaten liggen waar die niks m...

Lees meer...

Nieuwsbrief

Uitgeverij Compres 3de Binnenvestgracht 23 RS 2312 NR Leiden Postbus 55 2300 AB Leiden T (071) 516 15 15 info@uitgeverijcompres.nl

Colofon