Pers

Rechtstreeks naar inhoud gaan

Bericht

Fonts

• mariska | 30-11-2004 10:35 | 2 reacties

Ik heb mac os X (10.3.6) geinstalleerd, maar heb problemen met fonts. Hij ziet niet alle fonts en ik kom er niet uit hoe ik dit moet oplossen, ik heb Suitcase ook geinstalleerd en ben bezig geweest in de lettertypencatalogus. Zou het er aan kunnen liggen dat het fonts uit mac os 9 zijn? Help!

Reageer op dit bericht

Reacties

• Compres admin | 01-12-2004 10:07

De informatie in je vraag is te beperkt om hier een sluitend antwoord op te geven. Wel is het zo dat OS X en OS 9 en verschillend fontbeheer hebben. OS X neemt niet automatisch de fonts over uit OS 9. Wel kun je aangeven dat de fonts die je via Suitcase in OS X installeert ook gebruikt moeten worden in de classic mode. Let ook even op de gebruikers, zodat iedereen gebruik kan maken van de fonts.

• wim | 18-01-2005 12:15

Het klopt inderdaad dat fonts uit classic niet zomaar onder os x te gebruiken zijn. Als je bijv. een programma als Fontdoctor onder os X gebruikt, zul je zien dat soms meer dan de helft van je classic fonts niet goed zijn. Je zult zien dat wanneer je een opentype library onder X gebruikt je vrijwel geen problemen hebt. Persoonlijk vind ik het fontbeheer van suitcase onder X mbt classic fonts erg vervelend. Gebruik liever fontagent of fontreserve, hoewel die ook niet alle classic en X fontproblemen kunnen oplossen. Hardwarmatig zou je geoon een mac standaard helemaal classic kunnen houden om probleemgevallen te tackelen, en dan onder x alleen met opentype te werken, doe ik ook en werkt wonderbaarlijk wel.

Het Trefpunt is nadrukkelijk niet bedoeld voor commerciële boodschappen, personeelsadvertenties, sollicitaties etc. Discussies met grof taalgebruik worden indien de redactie dat noodzakelijk acht direct verwijderd. Pers aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor reacties op het Trefpunt.

Reageren

captcha

Prikbord

Aangeboden

aangeboden horizon vergaarmachine-2 torens mc8a - mc8-vouwen/nieten spf-10-trimmer fc-10-uitvoerbandt...

Lees meer...

Gevraagd

Heeft u overbodige apparatuur ? laat het ons weten. Wij zijn altijd geintreseerd.

Lees meer...

Aangeboden

Ponsapparaat voor de GTO 52, voor films en platen. T.e.a.b.

Lees meer...

Gevraagd

Wie weet er nog ergens een ABDick 9002 CFP (computerformulieren pers) te staan voor onderdelen.Of wie...

Lees meer...

Nieuwsbrief

Uitgeverij Compres 3de Binnenvestgracht 23 RS 2312 NR Leiden Postbus 55 2300 AB Leiden T (071) 516 15 15 info@uitgeverijcompres.nl

Colofon